Nederlandse BrughoektumorForum forum index Nederlandse BrughoektumorForum
Voor mensen die een brughoektumor hebben of hebben gehad

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

lesgeven en eenzijdig doof

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Brughoektumor en werk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Annelies

BerichtGeplaatst: 25.06.2012    Onderwerp: lesgeven en eenzijdig doof Reageer met quote

De reacties die ik elders op dit forum kreeg over lesgeven zijn erg nuttig geweest. Er reageerden vooral mensen die aan kleine groepen volwassenen les geven of ander werk deden. Daar heb ik al veel aan gehad. Toch zou ik graag willen weten of er iemand ervaring heeft met klassen van 25 tot 32 in het voortgezet onderwijs (leerlingen in de leeftijd van 12 tot 15 jaar). Ik ben in maart 2012 geopereerd en rechts doof. Ik lees veel over vermoeidheid. Lesgeven kost sowieso al veel energie, graag wil ik tips en ervaringen van lotgenoten horen. Ook vanuit ander werk blijven ervaringen, tips, adviezen welkom.
Het plan is om het nieuwe schooljaar weer met een klein aantal lesuren te beginnen.

Groetjes,

Annelies
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mart

BerichtGeplaatst: 25.06.2012    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Annelies,

Natuurlijk hoop ik dat veel mensen op je vraag reageren. Het is voor velen van ons een belangrijk thema.

Maar misschien is het een idee om naast dit forum op het Engelstalige forum ervaringsdeskundigen te benaderen? Daar zijn (of waren?) een aantal docenten actief.
Zie bijvoorbeeld:
http://www.anausa.org/smf/index.php?topic=9804.0
http://www.anausa.org/smf/index.php?topic=12323.0

Groet,
Martin
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Annelies

BerichtGeplaatst: 26.06.2012    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tip.

Grroetjes,

Annelies
Naar boven
Jurdy
Gast

BerichtGeplaatst: 27.06.2012    Onderwerp: Reageer met quote

Die Mart is ook van alle markten thuis!

Annelies binnenkort hebben we een koersdag voor de Brughoekcommissieleden. We gaan kijken wat belangrijk zou kunnen zijn voor BHT-patienten en hoe we het beste de belangen etc. kunnen behartigen.

Zou je daar bij willen zijn? 13 juli in Amersfoort.

groet
Naar boven
pechvogel

BerichtGeplaatst: 29.10.2012    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Annelies,

ben je sinds de zomervakantie weer een aantal uren aan het werk? Bevalt dat?
Ik ben zelf leerkracht in het speciaal onderwijs en in oktober 2010 geopereerd aan een brughoektumor van 3,8 cm. Deze is bijna volledig verwijderd, waarna ik links volledig doof ben en een tinnitus heb. (beide niet voor de operatie). Ik ben in januari 2011 weer begonnen met een aantal uren per week, met een opbouw tot juni weer mijn volledige 70%. Na de zomervakantie weer mijn eigen groep leerlingen. Ik merkte na een aantal weken dat ik doodmoe werd van het opletten. Ik miste essentiele informatie en had ik het gevoel dat ik 's avond en in het weekend bij moest tanken. Dit heb ik aangekaart bij mijn leidinggevenden en samen hebben we gekeken wat wel past. Een grote hulp hierbij was ook de GGD cursus Omgaan met tinnitus. Nu ben ik stagedocent en help ik mee in het zorgteam. Na de zomervakantie van dit jaar heb ik weer een aanpassing gedaan: werken op maandag, dinsdag en woensdag vrij (bijslapen en uitrusten) donderdag fris werken en vrijdag vrij. Dit bevalt super, ik verdeel nu mijn energie.
Ik hoor graag hoe het nu met je gaat. Groet (inmiddels geen pechvogel meer, maar meer een blije vogel) Very Happy
Annelies

BerichtGeplaatst: 04.11.2012    Onderwerp: Lesgeven Reageer met quote

Ik ben na de vakantie idd weer begonnen. 4 lesuren in de brugklas. Het lesgeven gaat redelijk, maar is heel vermoeiend. Leerlingen weten wat er met mij aan de hand is, willen daar ook echt wel rekening mee houden, maar na 2 lesuren ben ik toch al doodmoe. Soms lijk ik ook problemen te hebben met mijn concentratie. Ik moet ook nog altijd een tijdje reizen, 3 kwartier heen- en 3 kwartier terug. Als ik thuiskom moet ik eerst een tijd rusten. Tot nu toe geef ik nog steeds maar 4 lesuren, maar ik ben wel mijn taken op een ander gebied uit aan het breiden ( begeleiding van kleine groepjes leerlingen). Kijken hoe dat gaat bevallen. Aan een verdere uitbreiding van mijn lestaak moet ik voorlopig nog niet denken.
Ik ben bij de KNO arts geweest om een BAHA uit te gaan proberen. Over een aantal weken zal ik een oproep ontvangen. Ben benieuwd.
Groetjes,
Annelies
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Nederlandse BrughoektumorForum forum index -> Brughoektumor en werk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: