Gezichtsreflextherapie

Vertel over je ervaringen met deze hulpmiddelen en stel je vragen erover aan anderen

Gezichtsreflextherapie

Berichtdoor weitgraven » wo 18 maart 2015, 18:58

Dit is een succesverhaal
Mijn brughoektumor was zo groot als een aardappel ,in 2007 geopereerd met kleine resttumor rond aangezichtszenuw.
Een Jaar later mijn werk als coördinerend wijkverpleegkundige weer 100% opgepakt
met behulp van gezichtsreflextherapie de resultaten gekregen na ok was mijn rechtergezichtshelft namelijk verlamd ik moest drinken met een rietje enz toen eerst mimetherapie geprobeerd maar schoot niet op.
Ik zag me niet meer werken.
Toen Gezichtsreflextherapie gedaan op advies mimetherapeute .Ik ben er in aug 2007 mee begonnen en al na eerste behandeling deed mijn neusvleugeltje weer mee van mijn rechtergezichtshelft.
De linker (goeie) kant werd ontspannen en de rechterkant gestimuleerd om meer balans en geen scheef bekkie te krijgen,
Na een aantal jaar ging mijn resttumor weer groeien helaas. Toen ben ik bestraald ,stereotactisch in het umc en na elke bestraling ook naar de gezichtsreflextherapie helemaal prima een half jaartje wat minder gegaan,vnl moe maar daarna weer lekker aan t werk . Ik start om 6.30 doe m'n scleralenzen in en haal ze er om 2300 weer uit.
Natuurlijk ben ik eenzijdig doof maar dat belemmert me niet in het uitoefenen van mijn werk ed.
Ooit een baha laten installeren maar na een jaar dragen groeide de resttumor dus gestopt met dragen omdat ik bedacht dat de groei door de trillingen gestimuleerd werd. Puur psychisch maar niet meer gedragen,
nu gewoon schroefje voor niets op m'n hoofd .
Ik voel me beter heb nog steeds drie wekelijks gezichtsreflexologie therapie (word gedeeltelijk vergoed)
En voel me goed na 8 jaar een fijn gezin ,een leuk leven met een uitdagende baan met gemiddeld 30 uur per week !
Groot succes is echt ook die Gezichtsreflextherapie . Als je meer wilt weten ,zal ik je artikel sturen waarbij m'n verhaal met foto,s gepubliceerd is .
weitgraven

Re: Gezichtsreflextherapie

Berichtdoor Elly de Leeuw » vr 11 sep 2015, 15:27

Ben heel benieuwd naar dar artikel, wil je me dat sturen? Ik ben na bhoperatie ook rechtszijdig verlamd in mijn gezicht, heb wel plastische chirurgie gehad maar mond blijft scheef, ben dus nieuwsgierig naar deze therapie.
Elly de Leeuw

Keer terug naar CROS hoortoestel, BAHA, Ponto, scleralenzen e.d.